Het was een koude zondagmiddag begin november. Het hele gezin deed een middagdutje en ik had eindelijk wat tijd. Ik was vast voornemens om deze tijd zinvol te benutten. Eerst heb ik een proefabonnement op het NRC genomen. Daarna heb ik al mijn verzekeringen op een rij gezet en een aanbieding bij Ohra.nl aangevraagd om deze over te nemen.

Het vervolg was onverwacht.

Ohra

Bij Ohra kreeg ik een nette mail met de bevestiging dat mijn vraag was ontvangen en de volgende dag werd ik door een nette meneer van Ohra gebeld. Deze bedankte mij voor de aanvraag en nam met mij de belangrijkste gegevens door. Dat ik deze voor 90% al had ingevuld in mijn aanvraag nam ik daarbij voor lief. Vooral vanwege de service gerichte houding van de man was ik onder de indruk van Ohra.

De toegezegde offerte kwam echter nooit. Op 9 december heb ik per mail gevraagd hoe het er mee stond. Prompt kwam daarop een reply met excuses en de toezegging dat het direct zou worden opgepakt. Ik ben door dezelfde man ook teruggebeld. Wederom erg netjes. Het systeem had de offerte tegengehouden. Het was niet duidelijk waarom maar het zou nu goedkomen.

Daarna was het stil en vandaag heb ik mijn zorgverzekeringen voor 2011 afgesloten bij IAK verzekeringen.

NRC

Bij NRC ging het heel anders. Daar ontving ik geen bevestiging per e-mail. Sterker nog, er gebeurde helemaal niets. Na ongeveer anderhalve week gebeurde het dan toch; ik ontving, per post, een bevestiging dat er 16 Euro van mijn rekening was afgeschreven voor mijn proefabonnement.

Vol spanning wachtte ik af totdat ik de eerste krant zou ontvangen.En dat doe ik nog steeds... al 6 weken...  Vorige week heb ik twee keer gebeld maar beide keren heb ik na 10 minuten "in de wacht" opgehangen.

Tsja...  Ik ben echt een impulsieve, gemakzuchtige consument. De kans is zeker 90% dat ik mijn abonnement en mijn verzekering had geaccepteerd en jaren lid zou zijn gebleven.

Zonde.... ze zullen nieuwe abonnees niet nodig hebben

Ondertussen heb ik even getest hoe het zit met de sociale media analyse van NRC. Maar op de onderstaande tweets kwam geen reactie.

Proefabonnement

Ik ben nog steeds onder de indruk van de verandering die NRC heeft ingezet. Dus mocht iemand bij NRC werken -- mail me!

#IK #WIL #GRAAG #EEN #PROEFABONNEMENT!!