&C en Libelle: new meets old, maar even bruisend

21 maart werd de lancering van &C, het mediamerk rondom Chantal Janzen, groots gevierd in de A'DAM Toren. Wim Danhof (Mediafacts) was erbij en maakte een multimediaal verslag. Daarnaast interviewde hij Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle. Daaruit blijkt dat ze met dit grootste vrouwenmediamerk van Nederland flink aan de weg timmert.     

Lanceringen: brandstof van de sector
Auke Visser noemde lanceringen ooit de brandstof van de tijdschriftensector. Ze zorgen voor reuring in het schap, zeker wanneer ze zijn gekoppeld aan bekende Nederlanders van het niveau (en de populariteit) van Chantal Janzen. En natuurlijk hebben we het allang niet meer over tijdschriften, maar over mediamerken... Naast een terugblik op het lanceringsfeest van &C vindt u in het betreffende artikel in deze Case Study ook weblinks naar nadere bespiegelingen over de functie van dit nieuwe mediamerk temidden van de talrijke vrouwenmedia die er al zijn.

Libelle bruist
Libelle is natuurlijk een totaal andere casus: het bestond voor de oorlog al, en het is nog altijd het qua oplage en omzet grootste vrouwenmediamerk van Nederland. Nu was het de laatste jaren rondom Libelle wat stiller dan bijvoorbeeld rondom LINDA. en recentelijk &C. Tijd dus om eens grondig bij te praten met Hilmar Mulder, die sinds zestien maanden hoofdredacteur van Libelle is. Ze stelt dat Libelle de grootste conversiekracht van alle vrouwenmediamerken heeft en dat het merk naast haar bestaande publiek nu ook jongere vrouwen (18-28 jaar) massaal aan zich weet te binden via de digitale platformen Libelle Daily en Libelle TV. Eén ding heeft Libelle in ieder geval gemeen met &C. Het merk bruist volop.

Lezen - en kijken - dus!
   

Case study bekijken