Top 100 Publieksbladen 2012: Flat is the new up

Na de ‘indian summer’ van vorig jaar is de publiekstijdschriftensector in 2012 in zwaar weer beland. In 2011 konden gestegen bruto advertentie-opbrengstende dalende omzet op de lezersmarkten nog meer dan compenseren. Maar dit jaar zijn vooral de inkomsten uit de verkoop van advertentieruimte en losse nummers hard achteruit gekacheld. Als gevolg zagen maar liefst 67 van de Top 100 titels hun omzet dalen,enkele zelfs met dubbele cijfers.Bent u benieuwd hoe de grootste honderd publiekstijdschriften ten opzichte van elkaar scoren, en hoe deze scores zich verhouden tot het Top 100-gemiddelde? Mediafacts abonnees kunnen, voor de beste weergave, de Case Study over de Top 100 Publieksbladen nu downloaden binnen de Mediafacts iPad App, gratis verkrijgbaar in de App Store. Wanneer u vanuit de site op 'download' klikt, komt u bij de pdf terecht. Deze is voor alle platformen geschikt.

Case study bekijken