Het platform voor publicatie en media professionals Het platform voor publicatie en mediaprofessionals

Alles over:
verdienmodellen

Case Studies

  • Smart Publishing 2017

    Smart Publishing 2017 23 januari 2017

    Hoe behalen mediabedrijven en -merken inmiddels serieuze extra omzet uit ‘Big Data’? En hoe verhogen uitgevers de betrokkenheid van mensen bij hun mediamerken tot op het punt waar een betaalrelatie ontstaat? Deze vragen worden uitgebreid beantwoord in de Case Study ‘Smart Publishing 2017’.

  • De rompredactie: redmiddel of strategisch instrument?

    De rompredactie: redmiddel of strategisch instrument? 18 augustus 2016

    De 'rompredactie' overspoelde sinds 2009 de uitgeefwereld. Eerst als redmiddel: de kosten moesten in lijn worden gebracht met snel dalende omzetten. Inmiddels wordt dit fenomeen ook gezien als een strategisch instrument om flexibeler en creatiever te werken. Ondertussen is de druk op ‘de tweede man of vrouw op de redactie' wel enorm geworden...

  • Mobile publishing & advertising

    Mobile publishing & advertising 17 september 2015

    De smartphone is niet de kleinere schermversie van de pc of laptop, maar het 7e massamedium. Daarmee vergt de smartphone (en ook de tablet) van uitgevers een 100% nieuwe benadering van storytelling en media-dienstverlening. In deze Case Study vindt u een duidelijke visie, cases en - opgeteld - 36 tips over mobiel uitgeven en de exploitatie van mobiele platformen. Alléén voor abonnees van Mediafacts.    

  • Recap Uitgeverscongres!

    Recap Uitgeverscongres! 7 juli 2015

    Op 11 juni vond het Mediafacts Uitgeverscongres plaats. Inmiddels is het zover: alle sessies van dit boeiende congres zijn in een fraai design samengevat in een Case Study met artikelen, veel foto’s en diverse video’s. Ook zijn de meeste presentaties van de sprekers hierin beschikbaar gesteld. Een mooi cadeautje dus voor uitgeef-minnend Nederland en Vlaanderen!

  • Blogposts over verdienmodellen

    Over MediaFacts

    Mediafacts is een onafhankelijk platform over publishing en mediamanagement. Centraal staat de vraag hoe uitgevers hun businessmodellen kunnen optimaliseren in reactie op veranderingen in het mediagebruik van consumenten en - bijgevolg - in de media-inzet door adverteerders.

    Verder lezen

    Adverteren op MediaFacts

    Adverteren op 1 of in alle uitingen van Mediafacts? Dat kan! Bereik een groot professioneel publiek binnen uw vakgebied met 1 of meerdere van onze advertentie mogelijkheden.

    Meer over adverteren

    MediaAlert!

    Met uw inschrijving voor de nieuwsbrief van Mediafacts ontvangt u twee keer per week een overzicht van alle belangrijke berichten uit de mediabranche.

    Aanmelden