Branded content: zijn onafhankelijke media te koop of niet?

De mediawereld is in beweging. Nieuwsmedia twijfelen of ze meer tegen de adverteerder moeten aanschurken of juist tegen de consument – die best bereid blijkt voor content te willen betalen. Bron: Frank.news
Sommige mediabureaus en adverteerders experimenteren intussen met branded content...
Lees verder
-
Branded content moet transparant zijn, maar hoe transparant?
In museum Beeld & Geluid werd woensdag gediscussieerd over branded content. Transparantie is van levensgroot belang, vonden alle deelnemers, maar hoe transparant dan precies? Bron: SvdJ
-
‘Sponsored content is zelfmoordstrategie voor onafhankelijke journalistiek’
Rob Wijnberg uit in een analyse op de Correspondent zijn zorgen over de explosieve groei van gesponsorde artikelen. Volgens Wijnberg zet de ze ontwikkeling de onafhankelijke journalistiek op het spel. Bron: Villamedia
-
Zetten ‘organisatiejournalisten’ de echte pers buitenspel?
Move over, communicatiespecialisten: een organisatie die een beetje met z’n tijd meegaat, neemt journalisten in dienst. Bron: SvdJ
-
Media-ondernemer Willem Sijthoff: “Je moet gaan voor marktleiderschap in de niche”
Willem Sijthoff heeft het druk. Hij is de eigenaar van meerdere uitgeverijen, heeft 5 bestuursfuncties en 5 commisariaten en bemoeit zich intensief met de verbouwing van de oude Diamantbeurs aan de Wibautstraat in Amsterdam. Bron: Fastmoving Targets