&C, het 21 maart te lanceren mediamerk rondom Chantal Janzen zal zeker een schokgolf teweeg brengen in het segment van de vrouwenmedia. Zo wordt de vergelijking met LINDA. door velen gemaakt. “Ik krijg dat ook mee ja. Maar wij zijn helemaal niet bezig met de vraag van wie wij de concurrent zijn. En ik heb veel respect voor LINDA., maar wij bereiken met Chantal een wat andere doelgroep”, meldt Business Director Sanne Visser aan Mediafacts.

Tijdens het Magazine Media Café in de Balie in Amsterdam werd onlangs aan Vogue-hoofdredacteur Karin Swerink gevraagd of zij &C als een potentiële nieuwe concurrent ziet. “Van &C, het blad rond Chantal Janzen, verwacht ik dat het vooral over mooie kleren zal gaan in plaats van over mode.” Ook stelde Swerink er wel een serieuze nieuwe concurrent voor LINDA. in te zien.

Al veel volgers op Instagram
Ondertussen is het team van &C volledig op zichzelf gefocust. Op social media is het merk al volop actief - onder meer op Facebook en Instragram, waar @andcgram al bijna 22.000 volgers heeft. Ook kan toegang tot de website en de nieuwsbrief worden aangevraagd, waar al de nodige content verschijnt in de opmaat naar 21 maart.  

Een 360º-merk
&C Media is door Chantal Janzen opgezet in samenwerking met MediaLane, het mediabedrijf van Iris van den Ende, de dochter van. Online video en tv zijn in dit bedrijf natuurlijk sterk verankerd.
Bekend is inmiddels dat het magazine &C twaalf keer per jaar uitkomt, 156 pagina’s telt, zich richt op de doelgroep 25+ en dat het met €5,95 een vrij sympathieke prijs heeft. Maar &C is dus veel meer dan het luxe magazine met ‘de wereld door de bril van Chantal’, zo benadrukt Sanne Visser: “Op de een of andere manier trekt print toch altijd extra de aandacht, maar inderdaad: wij gaan een heel stevig online en social platform neerzetten waarmee wij ons richten op vrouwen van 18 tot 45 jaar. Chantal is nog jong! Ook door haar betrokkenheid bij programma’s als Holland’s got Talent en Dance, Dance, Dance trekt zij een jonger publiek aan.”

Kijken is kopen
Ook zullen op termijn grootse evenementen worden gelanceerd, waarover 21 maart waarschijnlijk meer nieuws volgt. Opmerkelijk is tot slot de prominente rol van e-commerce bij &C. Visser: “Vrouwen houden van shoppen. Alles wat je op onze online en social media platformen ziet kun je met je mobiel meteen kopen.”