De eerste editie van het nieuwe, maandelijkse magazine Autocar telt maar liefst vier verschillende covers. De fotokeus maakt vooral duidelijk dat bij Autocar automobilisten (m/v) zelf de hoofdrol spelen: zij zijn het die auto's testen en daar hun mening over geven.

Het van oorsprong Britse en allereerste autoblad ter wereld (uit 1895) verschijnt per woensdag 15 november voor het eerst in Nederland en Vlaanderen. Autocar heeft daarbij voor een redactionele formule gekozen, waarin de mening van niet de autotest-redacteuren, maar juist die van automobilisten (m/v) centraal staat. Deze ervaringsdeskundigen worden steevast betrokken bij het testen van auto's, vormen daarmee de ruggengraat van Autocar en staan garant voor de eerlijkste en meest relevante reviews in autoland.

Autocar is meer dan het testen van auto's; het zijn reportages, interviews en columns die de 128 pagina's completeren, waarbij de nadruk veelal meer op foto's dan tekst ligt. Het maandblad heeft bovendien het wereldberoemde 'Classic & Sports Car' als vaste bijlage (32 pagina's) en een dubbelzijdige uitklapposter van fotograaf Frits van Eldik. In de eerste editie zijn daar Max Verstappen en Lewis Hamilton op te zien.

Autocar (6,99 euro) ligt vanaf 15 november in de winkels en is een uitgave van het nieuwe mediabedrijf Currus Media. Hoofdredacteur is Roland Tameling, art director Mark van den Ham. Eerder organiseerde Autocar onder meer de nationale lancering van de game 'Project: CARS 2' en de voorpremiere van de documentaire 'Ferrari: Race to Immortality'.

 

Bron: persbericht