In het vierde kwartaal van 2016 is het aantal likes/volgers van magazine merken op social media met 7% gestegen ten opzichte van het derde kwartaal.

Vooral het aantal volgers op Youtube (+30%) en Instagram (+11%) nemen fors toe. Dit blijkt uit de Social Media Monitor die voor de tweede keer door Magazine Media Associatie (MMA) is gepubliceerd.

De meest populaire magazinemerken op social media blijven Voetbal International, LINDA. en ELLE. De sterkste toename van het aantal likes/volgers is zichtbaar bij AD Magazine, Story, Seasons, Men’s Health en Plus Magazine.

Magazinemerken hebben het grootste aantal likes/followers op Facebook (54,6%), gevolgd door Twitter met een aandeel van 19,8% en Instagram met 16,5%. In vergelijking met het voorgaande kwartaal laten Youtube en Instagram forse groeicijfers zien.

Sociale netwerken vormen een in toenemende mate belangrijk kanaal om magazine content te verspreiden en vormen een belangrijke aanjager voor de merken. Met de rapportage wordt op overkoepelend niveau een beeld verkregen van de prestaties van magazine merken op social media. De 6 belangrijkste sociale netwerken  -  Facebook, Twitter, Instagram, Google+, Pinterest, Youtube - zijn in de monitor meegenomen.

 

De data is gebaseerd op de likes/followers van zo’n 100 magazine merken. Deze tweede MMA Social Media Monitor bevat de resultaten van het vierde kwartaal van 2016 en is door Rocket24 exclusief vervaardigd voor MMA. De monitor verschijnt elk kwartaal.

 

Bron: persbericht