Google heeft Nederlandse online branche in wurggreep

Uitgevers lopen miljoenen euro’s reclameomzet mis, exchanges draaien suboptimaal en profielinformatie wordt niet gemeten. Bron: Emerce
Een internationaal branche-initiatief moest de digitale sector een vliegende GDPR-start geven, maar Google traineert.
Lees verder
-
Unilever dreigt te stoppen met advertenties op sociale media
Unilever dreigt te stoppen met adverteren op grote digitale platforms zoals Facebook en YouTube. Bron: NOS
-
Dominantie Facebook en Google rijst de pan uit
“Dit is slecht nieuws voor de balans in het ecosysteem van uitgevers”. WPP-dochter GroupM luidt de alarmklok. Bron: Emerce
-
Bereik van online nieuws: de grote vier, de kleine vier en de ‘globals’
De smartphone wordt steeds belangrijker als platform voor online nieuws. Bron: SvdJ
-
Aandacht trekken én vasthouden in Facebook-advertenties
In de vluchtige omgeving van social media, met hapklare brokken informatie en de ‘fear of missing out’-cultuur, wordt het steeds belangrijker een boodschap in korte tijd te communiceren. Bron: Marketingfacts.nl