Magnus Red en Mediafacts voeren momenteel de Programmatic Advertising Survey 2016 uit. De resultaten worden 15 november bekend gemaakt tijdens de Mediafacts Nationale Uitgeefdag. Doe ook mee aan deze survey en kom erachter hoe de Nederlandse mediasector omgaat met programmatic advertising.

Programmatic Advertising is een snelgroeiende advertentievorm die door de mediasector met interesse wordt gevolgd. Het raakt online adverteren in de kern: een volledig geautomatiseerd verkoopproces met onvoorspelbare uitkomsten en problemen waaronder klikfraude. Maar ook ultiem snel en efficiënt. Wordt ‘programmatic' de nieuwe standaard’? Hoe ver is de mediawereld gevorderd met deze advertentievorm? Gaan uitgevers bijvoorbeeld ook video en zelfs ‘native’ steeds meer via 'programmatic' verhandelen?

Om hier meer inzicht in te verkrijgen, start organisatieadviesbureau Magnus Red in samenwerking met Mediafacts de Programmatic Advertising Survey 2016. De resultaten hiervan worden 15 november op de Mediafacts Nationale Uitgeefdag gepresenteerd en daarna als rapport verspreid onder geïnteresseerde deelnemers.

Doe mee!
Bent u ook nieuwsgierig naar het antwoord op de vraag hoe uitgeverijen nu en in de toekomst 'programmatic' inzetten? Doe dan nu mee aan deze survey, die hooguit tien minuten van uw tijd vergt (21 multiple choice vragen). Anonieme verwerking van uw antwoorden in het onderzoek is geen probleem.

Ja, ik doe mee