Bijna een jaar geleden lanceerde AKO de AKO Tijdschriften app waarmee je je favoriete tijdschrift digitaal kan lezen. Na de start op de iPad werden al snel de platformen van Android, Windows en Mac (OSX) toegevoegd. Daarna volgde de AKO Carrousel: hiermee kun je alle covers van de laatste edities van alle titels bekijken en door de eerste pagina's bladeren. Ook werd er een platform toegevoegd, want de AKO Carrousel is ook geschikt voor de iPhone. Met de toevoeging van de drie gratis dagbladen is de nieuwste uitbreiding een feit.

"Eigenlijk een heel logische stap"
Dennis Mikkelsen, manager Audax Digital en verantwoordelijk voor de e-commerce activiteiten van AKO: "Een prachtige ontwikkeling en eigenlijk ook heel logisch: de digitale beleving van lezen stopt niet bij tijdschriften. Daarom was de stap naar de dagbladen Metro, Sp!ts en De Pers in de app zo gemaakt, en ook vanuit andere dagbladenuitgevers is al belangstelling getoond."

Voor de realisatie van de AKO Tijdschriften app en de AKO Carrousel heeft Audax Digital een samenwerking met initiatiefnemer MagWorld, onderdeel van Aemotion, gespecialiseerd in multiplatform communicatie-oplossingen. Inmiddels biedt de AKO Tijdschriften app 125 tijdschriften van 32 verschillende uitgevers, waaronder Voetbal International, HP/de Tijd, Vrij Nederland en Weekend, te vinden op ako.nl.

Audax Digital is als businessunit onderdeel van Audax Publishing, uitgever van de weekbladen Weekend, Vriendin, PRiMERO en HP/De Tijd en de maandtitels AvantGarde, Glossy, STARS, Girlz!, Royalty en AktueelMAN. De Amsterdamse uitgeverij is onderdeel van het in Gilze gevestigde familiebedrijf Audax.