Jongeren hebben fors minder te besteden (Nibud, 2011) en daarom meer behoefte aan budgetshopping, aan mogelijkheden om met minder geld meer te kunnen kopen. Fashionista speelt volgens Sanoma Media hierop in en biedt iedere maand celeblooks en budgetfashion. Fashionista heeft iedere maand een discountcard met korting bij favoriete winkels van de lezeressen en is hiermee een handig platform voor lezeressen.

Het eerste nummer - met Blake Lively op de cover - staat boordevol budgetshopping, hot trends, do-it-yourself beauty, de leukste looks van stijliconen als Olivia Palermo, een column van Lauren Conrad, veel pagina’s mainstream fashion en emotionele real life verhalen.

Nikkie Tutorials
Fashionista combineert het magazine met online media. Zo werkt make-up artist Nikkie de Jager, bekend van haar YouTube kanaal ‘NikkieTutorials’, mee aan de nieuwe budgetglossy. Speciaal voor Fashionista maakt zij Nikkie's Fashionista Tutorials. “Ik vind het ontzettend spannend dat ik nu een eigen column heb in een magazine en dat ik speciaal voor Fashionista make-up tutorials mag maken,” zegt ze. “Hiermee kan ik mijzelf nog verder ontwikkelen als make-up artist”.

Fashionista verschijnt 13 keer per jaar in een drukoplage van 95.000 exemplaren en is te koop bij alle bekende tijdschriftverkooppunten in Nederland.

Foto: Liza Sips overhandigt eerste exemplaar nieuwe budgetglossy Fashionista