Magnus Red gaat diep in op het dynamische vakgebied 'Customer Relationship Management'. Daarbij wordt grotendeels ingezoomd op de casus Malmberg. Deze educatieve uitgeverij ging over op een cloud based CRM en kan klanten daardoor proactiever en verfijnder bedienen.
Digitale advertentiefraude is een miljardenbusiness geworden. Wat is het, hoe kon het zo ver komen en waarom doen veel adverteerders en uitgevers er zo weinig tegen? En wat betekent dit fenomeen voor de relatie adverteerder - uitgever?
Facebook’s openstelling van haar chatplatform Messenger voor bots markeert het begin van een paradigmaverandering op het gebied van marketing én media. In een nieuwe Case Study leest u alles wat uitgevers moeten weten over chatbots.
Marketeers discussiëren al jaren over de vraag of ze hun content moeten afschermen of niet. Moet je je content afschermen met een formulier, om zo lead gegevens te verzamelen, of moet je die gegevens laten voor wat ze zijn en je content voor iedereen toegankelijk maken?
Na het uitkomen van de ANA-Papers lijkt het ineens alsof er een groot geheim openbaar is geworden: corruptie door mediabureaus bij het inkopen van advertentieruimte in de media. Ook in Nederland zijn clearing fees dagelijkse praktijk, stelt Martin van der Meij in deze blog. Daarin schetst hij eerst - aan de hand van een stuk geschiedenis - hoe de huidige situatie kon ontstaan.
Facebook zet met het open stellen van Facebook Messenger voor chatbots (in april 2016) zowel Google als Apple verder onder druk. Logisch dus dat er hardnekkige geruchten zijn dat Google werkt aan haar eigen chatplatform. Maar boks maar eens op tegen Facebook Messenger en WhatsApp, samen goed voor een miljardenbereik. Volgens analisten en toonaangevende 'tech-media' als Wired en Tech Crunch gaan chatbots websites en apps (deels) vervangen. In dat geval kunnen Google en Apple hun borst nat maken. Dat stelt Wim Danhof, hoofdredacteur van Mediafacts in deze blog.
Mediafacts is een onafhankelijk platform over publishing en mediamanagement. Centraal staat de vraag hoe uitgevers hun businessmodellen kunnen optimaliseren in reactie op veranderingen in het mediagebruik van consumenten en - bijgevolg - in de media-inzet door adverteerders.
Verder lezenAdverteren op 1 of in alle uitingen van Mediafacts? Dat kan! Bereik een groot professioneel publiek binnen uw vakgebied met 1 of meerdere van onze advertentie mogelijkheden.
Meer over adverterenMet uw inschrijving voor de nieuwsbrief van Mediafacts ontvangt u twee keer per week een overzicht van alle belangrijke berichten uit de mediabranche.
Aanmelden