Nieuws


Runner’s World: nieuwe businessmodellen met online magazines

21 November 2014

Hoe kunnen uitgeverijen nieuwe businesmodellen ontwikkelen door de inzet van digitale magazines? Runner’s World ontwikkelde aan aantal succesvolle cases. Van e-books tot volledig gepersonaliseerde event-magazines met de naam, finishtijd én finishfoto op de cover van de magazines.

DOSSIERdigitaal uitgeven, innovatie, uitgeefdag


‘Meer Magazine’ maakt uitgeven weer rendabel

21 November 2014

Wat doe je als je merkt dat je inkomsten uit abonnementen en advertenties teruglopen van 50 + 50 naar pakweg 40 + 30? Dan ontwikkel je een nieuw platform waarmee je abonnees en adverteerders op een eigentijdse manier kan bedienen, zodat je het verloren terrein gaat terugwinnen. Zo ontstond een jaar geleden het concept Meer Magazine, en het blijkt te werken.

Dossierdigitaal uitgeven, innovatie, uitgeefdag


Video: masterclass Jacques Pijl over strategie-executie

21 November 2014

De belangrijkste uitdaging waar mediabedrijven voor staan is 26 november onderwerp van een masterclass. Dan spreekt Jacques Pijl tijdens de Mediafacts Nationale Uitgeefdag over strategie-executie. “Marktposities veranderend doorlopend. Het vermogen tot excellente executie is straks misschien nog wel het enige competitieve voordeel dat u nog heeft.”

Dossierinnovatie, uitgeefdag


Subscription Economy verandert relatie met klant

21 November 2014

In de nieuwe Mediafacts Case Study veel informatie over het fenomeen ‘Subscription Economy’: inspirerende voorbeelden en een stappenplan voor uitgevers. Ook nemen we de aanpak van de Financial Times onder de loep.

Dossierdigitaal uitgeven, online uitgeven, technologie, uitgeefdag


‘Consumenten willen op de tablet de krant zoals ze die kennen’

21 November 2014

De NDC Mediagroep geeft sinds 2011 haar kranten uit op tablets. Met vallen en opstaan is er nu een strategie die werkt. En die blijkt verrassend simpel. “Eigenlijk zou je meer moeten vragen voor digitaal dan voor print.”

Dossieronline uitgeven, uitgeefdag


UvA start ‘s werelds eerste MBA in Big Data

21 November 2014

Om het dreigend tekort aan Big Data specialisten tegen te gaan start de Amsterdam Business School van de Universiteit van Amsterdam een MBA in Big Data & Business Analytics. Ook de uitgeefsector kan hier in de toekomst veel vruchten van plukken.

Dossierinnovatie, uitgeefdag


«vorige pagina

Inschrijven nieuwsbrief

MEDIAFACTS APP

VACATURES

Naar alle vacatures

Media facts
U heeft een verkeerd email of wachtwoord ingevoerd
 
Wachtwoord vergeten
Als u het wachtwoord bent vergeten klik dan hier
 
Niet eerder ingelogd / gebruikersnaam vergeten
Als u uw gebruikersnaam bent vergeten of niet eerder bent ingelogd klik dan hier
Gesloten items
 
U moet inloggen om vergrendelde inhoud te kunnen bekijken of u kunt zich hier inschrijven / registreren.
 
Sluiten