Nieuws


Media ID: één inlog en loket voor alle Belgische media

26 Juli 2014

Het kan zo simpel zijn: één keer je gegevens invullen, en daarna altijd en overal direct inloggen en content van alle denkbare media kopen via een of twee muiskliks. Dat is wat Media ID vanaf september mogelijk maakt in België. “Media ID wordt qua gebruiks- en betalingsgemak net zo goed als Apple en Amazon”, aldus Patrick Lacroix. Hij presenteert en demonstreert de casus ‘Media ID’ tijdens de Mediafacts Nationale Uitgeefdag op 26 november, in Utrecht.

DOSSIERdigitaal uitgeven, distributiemodel uitgeverij, innovatie, uitgeefdag


Voor 100 euro topcases op Mediafacts Nationale Uitgeefdag

25 Juli 2014

Diverse topmensen uit Nederlandse en Vlaamse uitgeverijen delen hun visie op de toekomst van het uitgeven tijdens de Mediafacts Nationale Uitgeefdag op 26 november. Ook zijn vele vernieuwende startups in het programma vertegenwoordigd. Locatie is DeFabrique in Utrecht. Kosten: slechts om en nabij 100 euro! Zo’n 500 bezoekers worden ook dit jaar weer verwacht.

Dossierinnovatie, uitgeefdag, verdienmodellen


‘Beter tweede kwartaal Sanoma in Nederland’

Mediafacts Alert

25 Juli 2014

Sanoma had ‘een beter tweede kwartaal’ in Nederland. Dat is met name te danken aan SBS, terwijl de printdivisie het nog altijd zwaar heeft.

Dossierdigitaal uitgeven, financieel uitgeverij, publieksbladen


Winst Reed Elsevier daalt door wegvallen meevaller

Mediafacts Alert

25 Juli 2014

Reed Elsevier heeft vorig halfjaar minder winst geboekt omdat het bedrijf dit jaar niet profiteerde van een belastingmeevaller. De uitgever hield eind juni netto 554 miljoen euro over, zo maakte het Brits-Nederlandse bedrijf donderdag bekend.

Dossierfinancieel uitgeverij

 

‘Aversie tegen Google News is onterecht’

Mediafacts Alert

25 Juli 2014

Google News, de nieuwsdienst van zoekgigant Google, is sinds 2006 actief in Europa en dus ook in Nederland. De gratis dienst heeft als doel om een beter inzicht in het nieuws te faciliteren.

Dossieraggregatie, digitaal uitgeven, mediabestedingen, online uitgeven


Submarine en nrc.nl experimenteren met vertelvormen en formats

Mediafacts Alert

25 Juli 2014

Nrc.nl verkent samen met het Amsterdamse multimediabedrijf Submarine de grenzen van nieuwe journalistieke vertelvormen. Innoveren en experimenteren staan centraal in de coproducties, hoewel het duo ook speelt met creatieve oplossingen op financieel vlak.

Dossiercontent, online uitgeven


«vorige pagina

Inschrijven nieuwsbrief

MEDIAFACTS APP

VACATURES

Naar alle vacatures

Media facts
U heeft een verkeerd email of wachtwoord ingevoerd
 
Wachtwoord vergeten
Als u het wachtwoord bent vergeten klik dan hier
 
Niet eerder ingelogd / gebruikersnaam vergeten
Als u uw gebruikersnaam bent vergeten of niet eerder bent ingelogd klik dan hier
Gesloten items
 
U moet inloggen om vergrendelde inhoud te kunnen bekijken of u kunt zich hier inschrijven / registreren.
 
Sluiten